014 / 82.14.48 •

Blog

Overzicht

Mar 15
 

Vooral freelancers en kleine kmo’s zijn het slachtoffer van slechte betalers

Vooral hardwerkende zelfstandigen, eenmanszaken en kleine kmo’s zijn de dupe van slechte betalers en toch stapt net deze groep niet zo gemakkelijk naar een incassobureau. Waarom en hoe Trivion net voor kleinere bedrijven het verschil maakt?
Mar 15

Zo kan u uw klanten sneller laten betalen

Meteen de harde aanpak of liever eerst een slim actieplan?

Natuurlijk wil u liever geen bank spelen voor uw klanten, maar het is nu eenmaal onvermijdelijk. U moet immers de btw op uw verkoopfacturen al voorschieten… Om te vermijden dat dit bedrag oploopt en u zelf in de problemen komt door slechte betalers, is een kordaat debiteurenbeheer aan de orde. Dat hoeft echter niet per se dreigende taal en sancties te betekenen, u kan ook uwklanten sneller laten betalen door proactief onnodige risico’s te vermijden en door uw klanten positief te stimuleren…

Mar 01

Onbetaalde facturen laten afbetalen in schijven, een goed idee?

Uw klant vraagt een afbetalingsplan, wat nu?

Heeft u uw niet-zo-stipt-betalende klant al enkele betalingsherinneringen voor openstaande facturen gestuurd, dan bestaat de kans dat die u om een afbetalingsplan komt vragen. Uw openstaande facturen laten afbetalen in schijven is waarschijnlijk niet meteen wat u in gedachten had, want u zou uiteraard liefst in 1 keer en op tijd het volledige openstaande bedrag op uw rekening ontvangen. En toch kan facturen laten afbetalen volgens een afbetalingsplan ook voor u een erg interessante zaak zijn.

Feb 29
 

Wanneer en hoe kan u beslag laten leggen?

Bleven alle minnelijke pogingen om onbetaalde facturen te innen zonder gevolg, dan kunt u overgaan tot een gerechtelijke incasso en beslag laten leggen. Trivion adviseert en begeleidt u bij elke stap van zowel minnelijke als gerechtelijke invorderingen.
Feb 15

U wil meteen een deurwaarder sturen naar slecht betalende klanten?

Uw klant betaalt niet, dus u belt…?

In principe mag iedereen een minnelijke invorderingsprocedure uitvoeren. U kan dus zelf uw wanbetalers aanpakken of een advocaat, notaris, deurwaarder of incassobureau inschakelen. Omdat er aan zo’n minnelijke invorderingsprocedure bepaalde wettelijke regels verbonden zijn waaraan elke schuldeiser zich moet houden, kiezen de meeste ondernemers eerder voor een professional. Maar kan u zomaar een deurwaarder sturen naar uw klanten en waarom kiezen de meeste ondernemers toch voor een incassobureau?

Jan 15
 

Wat houdt factoring juist in en hoe interessant is het voor uw bedrijf?

Heeft u wel altijd voldoende cash flow om de facturen te betalen?

Om zaken te doen heeft u een constante geldstroom nodig. Leveranciers, personeel en de overheid moeten immers stipt op tijd betaald kunnen worden. Dat uw verkoopfacturen tijdig betaald worden, is dus ontzettend belangrijk. Laten die betalingen regelmatig op zich wachten, dan is niet alleen incasso, maar ook factoring zeker het overwegen waard. Bij factoring of debiteurenfinanciering, zoals deze vorm van factuurbevoorschotting ook wel eens wordt genoemd, keert de factormaatschappij namelijk reeds een aanzienlijk deel van de factuur (tot 90%) uit, enkele dagen nadat u deze hebt verstuurd. De facturen worden dus als het ware voorgeschoten door de factormaatschappij terwijl uw klant de afgesproken betaaltermijn de tijd krijgt om de factuur in kwestie te voldoen. Win-win dus.
Jan 15

Het verschil tussen herinneringskosten en verwijlintresten

Wat zijn herinneringskosten?

Als u een factuur te laat betaalt of een betalingstermijn verloopt terwijl u op vakantie bent, dan vindt u in sommige gevallen een betalingsherinnering in de bus en daar kunnen kosten aan verbonden zijn. Dit zijn de zogenoemde herinneringskosten of administratiekosten.

Jan 01

Wat u best vermeldt op een officiële ingebrekestelling

Verschijnt het verschuldigde bedrag ondanks uw telefoontjes, betalingsherinneringen en aanmaningen maar niet op uw rekening? Dan is het hoog tijd om verdere stappen te ondernemen en een officiële ingebrekestelling te versturen naar uw klant.

Dec 15

Wanneer en hoe betalingsherinneringen sturen naar uw klanten?

Niet al uw klanten betalen even stipt uw facturen?

Het is helaas zelden zo dat alle klanten de gemaakte afspraken stipt respecteren en uw facturen netjes binnen de afgesproken termijn betalen. De stand van uw bankrekening regelmatig opvolgen en af en toe uw klanten betalingsherinneringen sturen, is de enige manier om uw cash-flow gezond te houden. Kort op de bal spelen dus om te vermijden dat bepaalde facturen uiteindelijk helemaal niet betaald zouden worden. Hoe u de opvolging van onbetaalde facturen best concreet aanpakt? Dat leest u hier…

Dec 01

Incasso Nodig?

  • Volledige incasso dienstverlening

  • U kan meteen beginnen

  • Toegewijd team

  • Traceer- en kredietdatabases

  • No-Cure No-Pay

Trivion bvba

Eikendreef 4
2350 Vosselaar
België

Tel: +32 (0)14 82 14 48
Fax: +32 (0)14 78 07 26
info@trivion.be

Graag meer info over onze incasso tarieven?

Gratis offerte!

Ontvang onze gratis e-book.

Nieuwsbrief