014 / 82.14.48 •

5 Redenen waarom jij (onterecht) twijfelt om facturen in te vorderen

19 March 2019

Onbetaalde en te laat betaalde facturen zijn nefast voor de cash flow van je bedrijf. Raar genoeg wachten veel ondernemers te lang voor ze beslissen om verdere stappen te ondernemen. Dit zijn de meest voorkomende redenen die wij te horen krijgen en waarom deze onterecht zijn.

"Ik ben bang om mijn klant te verliezen"

We beginnen met de meest voorkomende reden: de angst om een klant te verliezen. Dat zou een reëel gevolg kunnen zijn, maar dat is nog geen reden om je facturen niet in te vorderen.

Geen klant is nog steeds beter dan een niet-betalende klant. En dan bedoelen we niet dat je meteen drastische stappen moet ondernemen bij een klant die normaliter goed betaalt. Probeer eerst naar de klant te bellen en een betalingsherinnering te sturen. Krijg je na meerdere aanmaningen geen antwoord? Dan is het toch tijd voor actie.

"Het is wel erg drastisch, he?"

Natuurlijk wil je dat die factuur betaald wordt, maar daarvoor wil je niet overdreven hard optreden. Een factuur die na meerdere herinneringen niet betaald is... Is dat niet drastisch dan?

Zo'n incassoprocedure moet ook niet "hard tegen hard" zijn. Incassobureau Trivion tracht in elk dossier uw relatie met de klant te vrijwaren. Het pluspunt is dat onze strategische aanpak wanbetalers in 92% van de gevallen hun schuld doet vereffenen. En voor u kost deze service vaak zelfs helemaal niets…

"Ik vind het duur"

Natuurlijk wil u uw geld zien zonder daarvoor extra kosten te maken. Dat is perfect mogelijk!

Vermelden de algemene voorwaarden van uw onderneming extra kosten voor wanbetalers? Dan betaalt uw debiteur intrest op het oorspronkelijke bedrag. De wet legt wel een maximumpercentage vast. Toch is de ‘boete’ gewoonlijk hoog genoeg om ons werk mee te betalen.

Slotsom? U betaalt ons dus meestal helemaal niets. Uw debiteur betaalt ons.

Voorzien uw verkoopsvoorwaarden geen extra kosten, of zijn de kosten hoger? Dan rekent Incassobureau Trivion een percentage aan. We spreken de tarieven en percentages uiteraard op voorhand met u af.

Slagen wij niet in onze opdracht? Dan betaalt u… niets. Wij werken strikt met het no cure, no pay-principe. Geen resultaat? Geen rekening. We bezorgen u bovendien een attest voor de recuperatie van de gefactureerde btw.

"Het is te veel papierwerk"

Het is niet onterecht om te denken dat een invorderingsprocedure veel papierwerk met zich mee brengt. Dat is dan ook een begrijpelijke reden waarom ondernemers de stap niet wagen. Incassobureau Trivion maakt echter gebruik van een online platform dat is ontwikkeld om volledig online en binnen luttele minuten een claim in te dienen. Daarna houden wij je op de hoogte via e-mailupdates en kan je 24/7 de status van je invordering opvolgen.

"Ach, zo'n klein bedrag... Dat is de moeite niet"

Dankzij de incassodienst van Trivion zijn de kosten voor 'kleine' bedragen zodanig beperkt, dat het de moeite loont om deze in te vorderen. Groot of klein bedrag, jij hebt recht op dat geld. Bovendien maken vele kleintjes een grote. Op het einde van de maand moet jij ook je facturen betalen, toch? Waarom zij dan niet?

Vraag hier een offerte aan

Heeft u alle incasso toegepast? En staat het geld nog steeds niet op uw rekening? Soms lukt het echt niet. Schakel dan een incassospecialist in.

014 / 82.14.48

Hoe langer u wacht, hoe groter het risico. Speel dus kort op de bal.

Gratis offerte!

Delen:

Ontvang onze gratis e-book.

Nieuwsbrief