014 / 82.14.48 •

Heeft u vervallen facturen? Zo pakt u ze aan

30 September 2017

Iedere ondernemer krijgt vroeg of laat te maken met vervallen facturen. Hoe moet je hiermee omgaan en hoe wordt uw factuur zo snel mogelijk betaald?

Dubbelchecken!

Het zou nogal genant zijn om een klant aan te spreken op een vervallen factuur als u zelf uw job niet gedaan heeft. Dubbelcheck daarom of je de factuur aan de klant bezorgd hebt en dat deze correct geadresseerd was. Kijk ook even na of de vervaldatum correct en duidelijk aangegeven werd.

Een vervallen factuur is geen ramp, maar dient wel gecontroleerd te worden. Daarom moet u altijd dubbelchecken of u zelf de juiste procedures heeft gevolgd.

Vervallen facturen zijn vaak simpele vergissingen. Maak u niet druk en zorg voor een vriendelijke herinnering. Misschien is uw klant de betaling simpelweg vergeten. Misschien is uw digitale factuur in de ongewenste mail terecht gekomen. Vakantie of ziekte... Er kunnen tal van redenen zijn.

Pak daarom de telefoon op of stuur een e-mail ter controle. Wij merken dat dit vaak al voldoende is om een betaling te innen. Blijf echter wel steeds vriendelijk en gebruik geen al te scherpe woordenschat. Op dit moment wil u de aangename werkrelatie behouden.

Betalingsherinneringen

Heeft uw herinnering niet tot een betaling geleid? Dan dient u iets kordater te zijn in uw volgende stap. Neem nogmaals contact op met de klant om hem te herinneren aan de vervallen factuur. In het beste geval liet u hen een contract tekenen vooraleer de diensten geleverd werden, dit is het juiste moment om hen daaraan te herinneren. Blijf echter steeds beleefd en zorg voor een professionele houding.

Het aantal betalingsherinneringen dat u verstuurt en de stappen die u daarna onderneemt bepaalt u zelf. Dit is ook afhankelijk van de sector en de financiële staat van uw bedrijf. Sommige van onze klanten volgen maximaal 60 dagen na vervaldatum een factuur op vooraleer ze ons inschakelen, maar het is wel aangeraden om tijdig in te grijpen.

In deze correspondentie vermeld u aan de klant wat de laatste datum is waarop u betaling verwacht. Noteer tevens de stappen die u zal ondernemen als deze datum overschreden is. Bewaar ALLE correspondentie. Dit komt altijd handig van pas.

Incassobureau inschakelen

Wanneer een bepaald punt bereikt wordt, is het niet langer de moeite waard om uw eigen tijd en energie te steken in deze vervallen facturen. Time is Money. Het is aangeraden om dan een incassobureau in te schakelen. Zij gaan dan verder met het innen van deze vervallen factuur zodat zich weer kan bezig houden met ondernemen.

Neem vandaag contact op en ontdek hoe Incassobureau Trivion uw bedrijf kan helpen. Neem contact op via het nummer +32 (0)14 82 14 48 of contacteer ons online. Wij werken met een No Cure No Pay principe, waarbij we pas kosten in rekening brengen wanneer vervallen facturen betaald werden.

Klaar om je geld te innen?

Heeft u alle incasso toegepast? En staat het geld nog steeds niet op uw rekening? Soms lukt het echt niet. Schakel dan een incassospecialist in.

014 / 82.14.48

Hoe langer u wacht, hoe groter het risico. Speel dus kort op de bal.

Gratis offerte!

Schrijf je nu in voor onze nieuwste tips en informatie en ontvang onze gratis e-book.

Nieuwsbrief