014 / 82.14.48 •

Uw klant betaalt niet. Gaat u dan zelf incasseren of een incassobureau inschakelen?

30 January 2017

Aan u de keuze

Het is waarschijnlijk niet de eerste keer dat het u overkomt: U heeft perfect werk en een feilloze service geleverd, stipt op tijd een correcte factuur opgemaakt en uw klant betaalt niet. Uiteraard bent u licht gepikeerd, maar er is geen tijd om emotioneel te reageren. Alsnog de betaling loskrijgen is nu het enige dat telt. 2 opties heeft u: zelf achter uw geld aangaan of een professionele incassodienst inschakelen.

De gevolgen van de eerste optie liggen voor de hand. Uw klant betaalt niet en daardoor moet ú nu uw kostbare tijd of die van uw medewerkers opofferen aan het contacteren van die klanten. Die tijd spendeert u toch liever aan de kerntaken van uw onderneming? Aan prestaties die geen geld kosten, maar geld opleveren. Is optie 2 dan een betere keuze?

3 redenen om voor een professionele incasso service te kiezen

  1. Het is niet iedereen gegeven om in elke situatie kalm, professioneel en vriendelijk te blijven. Zeker als het over uw eigen geld gaat, is het niet evident om emoties los te koppelen. Het is maar logisch dat u de niet betaling van uw factuur persoonlijk neemt en als een blijk van tekort aan respect beschouwt. Een buitenstaander die niet persoonlijk betrokken is, kan dat onderscheid veel gemakkelijker maken. Minder frustratie voor u dus en een doelgerichtere communicatie die sneller het gewenste resultaat zal opleveren.
  2. Incasseren is een vak apart. Beschikken uw medewerkers wel over de nodige ervaring en communicatietalenten om het juiste evenwicht te vinden tussen inlevingsvermogen, commercialiteit en assertiviteit? Professionele incasseurs zijn het gewoon om snel te schakelen, hun communicatie voortdurend aan te passen, ongegronde smoesjes te herkennen en adequaat te reageren op elke nieuwe situatie. Net daardoor wordt de invorderingsprocedure doorgaans sneller afgerond wat u heel wat tijd en kosten uitspaart.
  3. Een klant betaalt niet altijd te laat uit vergetelheid. Sommige debiteuren wachten bewust af tot er een aanmaning verschijnt om betalingen uit te voeren. Zo rekken ze tijd en houden ze hun cash flow langer te beschikking. Bij dit type klanten is het ontzettend belangrijk om een gestructureerde en georganiseerde aanmaningsprocedure uit te werken en vooral de eerste aanmaning heel snel te versturen. Heeft u zelf niet voldoende tijd om al die data in uw agenda te noteren en stipt op te volgen, dan kan uw debiteurenadministratie uitbesteden een erg gunstig effect hebben op de gemiddelde termijnen dat uw facturen blijven openstaan.

Incassobureau Trivion is de juiste keuze als u:

  • geen zaken wil doen met onpersoonlijke grote bedrijven, maar eerder een partner zoekt die proactief met u meedenkt en uw klanten kordaat, maar ook zo klantvriendelijk mogelijk benadert.
  • belang hecht aan kwaliteitsgaranties, professionalisme en een officiële erkenning bij uw schuldinvorderaar
  • wel uw geld wil innen, maar daar geen onnodige extra kosten aan wil besteden. Doordat we via het No Cure, No Pay principe werken, betaalt u enkel een redelijke commissie.

Uw klant betaalt niet en u wil daar geen seconde extra tijd aan verliezen?

Hoe sneller de invorderingsprocedure opgestart wordt, hoe groter de slaagkans. Bij Trivion kunnen we uw dossier trouwens binnen de 24 u opstarten. U hoeft alleen maar evencontact met ons op te nemen en wij gaan meteen aan de slag.

Heeft u alle incasso toegepast? En staat het geld nog steeds niet op uw rekening? Soms lukt het echt niet. Schakel dan een incassospecialist in.

014 / 82.14.48

Hoe langer u wacht, hoe groter het risico. Speel dus kort op de bal.

Gratis offerte!

Delen:

Ontvang onze gratis e-book.

Nieuwsbrief